Devize pentru: Destinatii



   Ma uitam acum cateva zile la brandurile de tara si am descoperit ca toate au o deviza interesanta, de la Elvetia, Grecia, pana la Croatia si Turcia, asa ca astazi as vrea sa vorbim putin despre promovarea destinatiilor turistice prin aplicarea devizelor.

Ce inseamna mai exact ,,deviza,,?
   In strategiile publicitare, deviza joaca un rol foarte important. Bineinteles, daca ii alaturam un logo.
 
De ce este nevoie de un ,,logo,, ?
   Simplu, deviza fara logo este precum buletinul fara fotografie. Identitatea unei destinatii, precum si in cazul anumitor marci are legatura cu propriul brand.

   Mai concret, va dau un exemplu cu 10 destinatii turistice, promovate cu ajutorul unui simbol.

   In turism este mult mai simplu, deoarece simbolul poate reprezenta atractia orasului. Daca sunt mai multe, este foarte bine ! Atunci oportunitatile de promovare sunt mai mari.

   Asadar, sa incepem topul :
 
   10. Pisa, Italia :  ,,Ne inclinam in fata Turnului inclinat !,,
   Ideea mea a venit facand o paralela intre inclinarea turistilor spre aceasta destinatie si, implicit incantarea acestora fata de pozitia controversata a turnului.
   Ironia este ca Turnul din Pisa nu mai este cel mai inclinat turn din lume. Din nou, arabii au construit o cladire grandioasa, de data aceasta in Abu Dhabi, avand o inclinatie cu 14 grade mai mare fata de Turnul din Pisa, si anume 18 grade.
   Oricum, Pisa este mai cunoscut (deocamdata).

,,Ne inclinam in fata Turnului inclinat,, !




   9. Grand Canyon, S.U.A. : ,,Respira adanc si priveste in larg,, ! 
   Marele Canion este coplesitor de frumos. Turistii sunt impresionati de acest loc salbatic si, in acelasi timp, urias. Este unul din acele locuri in care aparatul foto trebuie sa fie primul lucru pe lista de bagaje. Am ales aceasta deviza fiindca va trebui sa faceti exercitii de respiratie in momentul in care ajungeti acolo !
   Daca nu aveti buget pentru Marele Canion, va recomand Canionul Tara, al doilea ca lungime dupa Grand Canyon. Este aproape de Romania si nu va trebui sa cheltuiti prea mult. Sincer, chiar il am in plan ;)
   Daca stau si ma gandesc mai bine, Marele Canion din S.U.A. merita titlul de simbol national.

,,Respira adanc si priveste in larg,, !


    8.  Transfagarasan : ,,Un drum e de ajuns sa te convingi,, !

    Daca tot vorbim de branduri, avem si noi unul foarte frumos. Ma gandeam totusi la ceva nou :)
    Nu de alta, insa cei de la Top Gear au catalogat Transfagarasanul nostru ca fiind ,,Best road in the world,,.

,,Un drum e de ajuns sa te convingi,, !


   Am ales deviza aceasta fiindca odata ce ai fost pe Transfagarasan, vei dori sa mai mergi. Bine, spre rusinea mea, inca nu am fost pe tot traseul, decat pana la Barajul Vidraru. In schimb am fost pe Transalpina si va recomand si voua sa mergeti, chiar daca ati mai fost !
   La logo este simplu: am ales sa trasez cateva linii curbe, din care am trasat o inima.Verdele nu este ales la intamplare, este un simbol al naturii pe care Transfagarsanul il afiseaza in stanga si dreapta.Si la tot pasul ! In interior am trasat culorile drapelului Romaniei, pentru a reliefa simbolul national.As numi logo ul acesta ,,Virajele inimii Romaniei,, . 

7.  Paris, Franta: ,,Amour vieux,,

    Am ales pentru Paris ceva simplu si la obiect, tradus in romana fiind ,,O veche dragoste,, . Probabil ca si Turnul Eiffel in fundal amplifica sentimentul acesta, daca ne gandim.


,,Amour vieux,,


6.  Atena, Grecia: ,,Mirajul Acropolelor,,

     Grecia ne duce cu gandul la Acropole. De altfel, pe buna dreptate, Acropole este o atractie turistica de nivel mondial (2 milioane de turisti anual).

,,Mirajul Acropolelor,,



5. Parcul Natural Plitvice, Croatia : ,,Only nature,,

    Parcul National Plitvice este o minune a naturii. Avand 19 000 ha , este presarat cu cascade si grote, peste tot domina culoarea verde, asadar putem sa spunem ca este cu adevarat o destinatie green. 
    Trebuie vazut ! 


,,Only nature,,




 4.  Dubai, E.A.U. : ,,The tallest town,,

   O denumire mai potrivita decat cel mai inalt oras nu gasesc. Avem Burj Khalifa, cea mai inalta cladire din lume, care fara ezitari poate fi declarata un simbol pentru Dubai. Nu uitam nici de Burj al Arab, singurul hotel de 7 *.

,,The tallest town,,


  
3. Kuala Lumpur, Malaysia: ,,Exotic si ingenios,,

    Era imposibil sa nu concep un logo si pentru KL. Orasul este impanzit de doua turnuri enorme, care au fost concepute de Cezar Pelli, un arhitect cunoscut la nivel mondial, originar din Argentina.
    Am mai vorbit despre Petronas Towers si in alte articole.Cum se spune,vorbeste doar despre lucrurile pe care le stii momentan :)) 
    

,,Exotic si ingenios,,







  2. Singapore: ,,The cosmopolitan dream,,
      Si tara si oras, Singapore are si el cu ce se mandri. Este un oras cosmopolit, insa cunoscut si pentru preturile ridicate, dar merita.
      Totul in Singapore este legat de Merlion (acea statuie despre care am mai vorbit), jumatate leu, jumatate peste. Atat clubul de fotbal, cat si universitatea poarta numele acesta.






,,The cosmopolitan dream,,


1.  Istanbul, Turcia: ,,All in one,,

     Da, bine, recunosc, este destinatia mea preferata, insa este chiar fantastic: un mix de cultura, ceva vechi cu nou, deci totul in unu !
     
,,All in one,,

Ce parere aveti? Merita sa promovam destinatiile turistice prin branduri?
























    























 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Istanbul' a Höşgeldiniz ! (6): 10 expresii uzuale in limba turcă pentru toți turistii

Dubrovnik, ,,Perla Adriaticii,,